Sunday 19 October 2008

Tentaperiod

Ja...nu var det då dags för att återigen sätta sig i klassrummet, med en vakts översikt pina sig igenom en 4 timmars långa tenta. Två gånger på en vecka!

På tisdag skriver jag en tenta i "Fysik för ingenjörer 2" (även om jag ännu inte läst 1:an, utan ska göra det till våren) och sen på lördag skriver jag ytterligare en tentamen och denna gång i "Dataanalys och statistik". Kurserna har pågått sen början av september och ved varierad intensitet har jag ändå överlag varit en duktig student och pluggat. Detta gör nu att jag med ett relativt lugn kan invänta tisdagen, skriva tentan och sen börja panik-tentaplugga tills lördagen. Det blir bäst så.

För att göra det ännu mer komplicerat och stressigt efter tisdagen lyckades jag bita av den ståltråd jag har kvar bakom tandraden. Tidigast möjliga tid att reglera detta är på torsdag i Falun. "Taget!"...så nu bär det av upp till Falun nästa vecka tur och retur. Ska bli trevligt att komma hem och jag ser extra mycket fram emot att se mamma och pappas nya tomtmark som det köpt på en halvö ute vid sjön Runn, men är lite orolig för att jag inte kommer hinna ta till mig önskvärd mängd plugg inför den sista tentan. Men förhoppningsvis kan jag plugga bra som jag brukar kunna på tåget upp som tar 6 timmar. Klartext: En 5:a (högsta betyg på högskola) i det ämnet kan bli väldigt svårt, men i fysik ska jag göra ett bra försök. Siktar man högt så kommer man ofta i alla fall halvägs.

Efter att tentorna är klara har jag min almanacka HELT fullbokad! Det som fyller ut dagarna då är 2 filmprojekt, 4 hemmabio-stolar som ska upp, träning, ny kurs på Chalmers som börjar och årsfest med Göteborg-Majorna där jag är nu efter JVM-bankett-succéen blivit disco-anläggningsansvarig för denna fest som kommer äga rum den 1:a november. Mer om detta framöver, men nu blir det nog, av ovanstående skäl tyst här några dagar framöver! Over and out.

2 comments:

Anonymous said...

Hihi, våra tentor inte lätta! ;-) Jag tror nästan jag tar statistiken efter jul, men eftersom jag gjort fler uppgifter än dig så kanske jag ska tro på att jag kan lyckas, eftersom du helt tydligt tror på att du kommer lyckas,,, lr har du verkligen jättelätt för att lära dig? Du behöver ett lycka till imorgon! ses då! pusspuss!

Karl Tiselius said...

HAHA, tack Carro. Ja som jag alltid sagt så är det resultat som räknas. Den som (över)lever får se! Lycka till du med!