Wednesday 3 September 2008

Sommaren från 1 till 3571

1 är placeringen mitt lag fick i fotbollstuneringen för seniorer på Frisksportarlägret i Hestra!

2 hjul behövdes för att snabbast möjligt ta sig runt Vätternrundan. Sluttiden blev 9.57.

3 km långt är Vansbrosimningen. Sista delen i klassikern och nu var man "in i kaklet" så att säga!

4 medaljer tog Johan Runesson på JVM i Göteborg.. 3 guld och 1 silver. Ett mästerskap som vi i min klubb, Göteborg-Majorna OK arrangerade.

5 medaljer tog vi i OS. Jag följde tävlingarna i Peking från min radio på stutet av mina sena nattpass och även på eftermiddagen då jag precis vaknat upp...

6 månader med Rachel nu nästa lördag den 13:e september! Det ska vi fira tillsammans!

7 personer, förutom mig, har bott i min lägenhet under sommaren.

8 mil var första etappen av Giro Gbg! Nu har 3 etapper gått och jag leder i totalsammanställningen!

9 dagar kvar till natt-DM som förhoppningsvis ska bli en rolig comeback i orienteringstävlandet!

10 hundra kostar den bänkskiva i EK som jag planerar att köpa imorgon. Såg en annons på blocket och glädjs åt priset!

11 timmars sömn är det jag siktar på om jag tränat 3 timmar (som igår på cykel). Matten är enkel. 8 timmar plus antal timmar jag tränat under dagen.

14 lektioner på Chalmers detta året är avklarade och känslan är bättre än tidigare år. Mer än så kan jag inte säga. Resultat som räknas.

19 timmar blir totaltiden för min klassiker (Lidingöloppet 2.13, Vasaloppet 5.39, Vättern 9.57 och Vansbro 1.11)

20 år fyllde min Rachel i sommras och det firade vi storslaget i lyxsviten "Gustavian" på Silja Europa på väg hem från Jukola.

21 var min sträckplacering på 10-mila på femtesträckan! Sprang över min förmåga och vet att jag kan ännu bättre till nästa år.
Laget som helhet kan bara komma
bättre så då blir det kuta av!

23 (A) på Tallbacksvägen i Sandviken var samlingsplatsen för "NV3A's återträff - 5 år efter studenten". Jag höll i trådarna och tror att tillställningen uppskattades från de 15 som glatt dök upp och mindes gymnasietiden tillsammans!

24 år fyllde jag den 4 juni i år. En helt obetydlig ålder enligt min åsikt. Men snart är jag 25.

25 september får jag mitt fetaste löneutdrag ni mitt liv. Då kommer lönen för augustis-taxikörande (se 27)

27 dagar av 31 möjliga körde jag taxi i augusti. Med ett snitt på 1200 kr per dag efter skatt kan jag leva gott ett tag nu framöver. Thailand i november t.ex. ska bli riktigt gött!

36 timmar jobbade jag i sträck innan, under och efter JVM-banketten. Jag tillsattes som bankettchef under JVM-veckan och lyckades styra upp en minnesvärd avslutning åt de hundratals festsugna internationella orienterarjuniorerna.

60 bilder från Rachel och min semestervistelse i Schweiz kan du beskåda här:
http://picasaweb.google.com/karltiselius/SchweizSommaren2008

66 kubikmeter är min lägenhet. Full av möjligheter. Just nu bygger jag in 4 biostolar under loftsängen för att få till en ännu bättre hemmabio! Uppdaterade bilder utlovas snart (men inte än) på minhembio.com/nightfox

100 kr/timmen hade jag och Lina i lön för vårt jobb med Idrottslyftet i Öjersjö. Om det var värt pengarna vet jag inte, men det var garanterat bra för barnen som fick mer lek och rörelsetid utomhus!

785 timmar har jag hittills suttit i en taxibil och jobbat i min karriär som taxiförare. Nu, precis som tidigare, är det bara arbete som extraförare som gäller.

1166 km är det mellan mig i Göteborg och min flickvän Rachel i Zürich. Det kan man kalla långdistansförhållande, men vi kommer träffas flera dagar varje månad. Det går om man vill!!

3571 meter över havet stod Rachel och jag som högst i sommar. Med utsikt över massiva berg, glaciärer och dalar i söder hade vi alltså Alperna framför våra ögon från "Top of Europe"!


Klart man gör tummen upp och ler brett inne i uppe på!

4 comments:

Anonymous said...

Smaskigt! Fyll på med fler nummer där det saknas! Både jag och Fia vill veta mer!

Anonymous said...

...och jag vill veta mer om hur det går med flickvännen! Gissar att det håller så nykära som ni ser ut på bilderna! =;P

Karl Tiselius said...

mange & Sanna>> Haha, ja det är sant! Visst ska ni får mer smaskigt om Rachel & mig och annat som händer, jag lovar! Snart dags för filmkväll igen tycker jag. Eller kanske lite Guitarr Hero? Jag kommer över när jag har tid och när ni är hemma!!

Rachel said...

Jättebra Karl! Gillar att läsa din blogg!