Friday 19 September 2008

Nu vänder det uppåt!


Haha, ja livet går upp å ner! Sannerligen! Torsdagen den 18:e september är en mycket skön dag i mitt lilla liv som jag så glatt skriver om här! Glädjande och inspirerande är att fler och fler besökare kikar in här varje dag enligt Google Analytics som håller koll på de mätarstälningarna. För det är ju faktiskt skönt att få skriva av sig här i egna ord och det är ju precis det som är syftet med denna blogg:
Att inspirera både mig själv och andra på ett läsvärt och underhållande sätt.


Känner mig ju otränad, men en klar skillnad är nu "vill" och "drar" kroppen äntligen framåt, iaf inte bakåt längre! Riktigt go känsla så jag lyckades springa igenom hela banan och var riktigt nöjd med såväl min orientering som löpning! Som krydda på moset var detta en utannonserad GPS-träning, där det var tillsagt så att så många som möjligt skulle ta med sig och springa med sina Garmin-gpsklockor, för analys via vägvalsprogrammet Runoway efteråt. När detta blir aktuellt kan jag uppdatera här med länk även till den analysen. Nu blev jag taggad på fortsatt kontinuerlig löpträning fram till 25-manna för en liten höst-topp där om möjligt.
Tummen upp för dagens träning och tack kroppen för att du inte drar bakåt längre när jag springer likt du gjort tidigare månader.
Tack också till min tränare, Ola Jodal, som lånade ut sina OL-skor efter att ha satt ut kontrollerna. Dessa som i all hast glömdes kvar hemma mellan avklarat plugg på Chalmers (lämnade in första Statistik-inlämningsuppgiften precis innan 17...gött jobbat gubbar i gruppen!!) och avfärd bortifrån St Sigfridsplan 17.20. Men det gick att hinna med eftersom jag ville hänga med.

Skrev idag glatt in träningen i träningsdagboken för orienterare på Attackpoint.org. Tack till gode tysk/norske OL-vän Torben som där på Attackpoint så underbart träffsäkert skickar kommentaren "føles som?" och videon:


Timbuktu - The Botten Is Nådd

Låten är ju så skön att höra just nu! Man är inte ensam om att ha det tufft ibland... Detta med "the botten is nådd" gäller endast träningbiten och tillfälligt även den personliga ekonomi, men att känslan för det första kommer gå uppåt nu är stark och att det ekonomiska bottennappet förintas den 25:e är ett faktum!

2 comments:

Anonymous said...

haha, så du har en blogg också din goa hemmabio-nörd!! (precis som mig)
visst går livet upp å ner, men fy fan för den jävla skitstöveln som beter sig som ett svin,,, skit i det nu ett tag å dunka på som bara du kan!!
vet att du har mycket å göra, men hur går det med biostolarna du köpte av mig? skulle du köra på metallben eller i ek som du snacka om?? glömmer aldrig när du förklarade ditt projekt för mig. legendariskt. grymt bra compact living såg jag i ditt galleri också! jag är snart klar med mina ben. hjälper dig fortfarande självklart om du ångrar dig å vill köra på metallben också. blev iofs inte så billigt ändå... ;) men ek blir nog för jäkla cooolt ändå sen när du har mer än 5 spänn i plånkan! skön blogg!!! keep on the good shit.

Karl Tiselius said...

HEEEEEY KJETIL! Haha, jag ska banne mig få upp biostolarna i min planerade massiv ek-grund! Allt är redan inhandlat på Hornbach och sidorna är figursågade! Fick låna vinkelsåg ute på brorsans jobb (GKSS) i Långedrag. Men nu har jag inte tid med det så det projektet ligger i paus och därför väntar jag med projekt-inlägg/bilder här med. Men håll dig! Det kommer, var så säker. Å ja, jag ska försöka dunka på som du säger, men det är jobbigt sånt där..
Vi hörs!