Thursday 17 January 2008

Taxipremiär

Taxi Göteborg logo
Jajamen! Nu var premiären i en vit Taxi Göteborg-bil avklarad!

Första passet idag körde jag glädjande med rutinerade Lennart vid min sida. Tillsammans hämtade och lämnade vi goa gubbar å gummor och annat smått å gott! Denne Lennart är en riktigt go gubbe som lärde mig många knep och gav mig förhoppningsvis lönsamma tips. Första dagen var således avklarad till stor belåtenhet och relativt tidigt. 16.30 kunde jag låsa bilen och bege mig vidare hemåt. Nästa pass vid ratten blir dagtid både på lördag och söndag...och med dagtid menas 05.00-17.00, så som ni förstår finns det många timmar att tjäna pengar varje pass! Hehe, blir lite taggad på att bli bra taxiförare nu! Senare på kvällen firade jag med att köpa ett par orienteringsskor hos Stefan på SM-Sport. Lika bra att vara ute i tid när de paret jag haft tidigare verkligen gjort sitt. Imorgon blir det OL-teknik på förmiddagen och därefter plugg och studier så mycket jag bara hinner! Väl mött framöver!

No comments: