Saturday 19 January 2008

Gör mycket

Ja, som rubriken säger så har jag många bollar i luften i skrivandets stund.

Liten teknikkarta LindomeLiten teknikkarta Öjersjö


Jag fick dessutom helt plötsligt en stark vilja att testa lägga ut lite kartor och vägval på de två senaste OL-passen, eftersom Ola Martner så troget gör det på sin blogg efter nästan varje OL-träning. Man kan klicka på bilderna till höger för att se dem i fullstor skala. Den första kartan (längst till vänster sprang jag nu igår (torsdag). Själv hade jag tiden 37.44 och Erik Sagvolden var snabbast i gänget som startade på imponerande tiden 33.12. Inga större missar, men tekniken kan helt klart bli bättre och framförallt hoppas jag att kroppen kommer kännas lättare framöver då jag inte är lika hårt övertränad. Den andra kartan visar mitt lopp från i söndags då jag åkte ner till Lindome och sprang IK Uvens vintercup! Här vann Jonas Pilblad på 44.24 och jag var 3:a med tiden 49.42. Som ni märker ligger jag några minuter efter segrarna på respektive bana, men jag hoppas och tror att jag med såväl löpträning som OL-teknik-träning kommer att närma mig toppen. Detta skall göras på ett smart sätt och mitt och min tränares recept är unikt. Att bearbeta mina träningar efteråt kommer bli mer och mer förekommande både här och generellt i mitt liv. Orienteringen kommer ta mycket tid och plats framöver i min fortsatta satsning! Detta OL-rycket uppkom efter det att jag suttit och arbetat med att lägga över Thierry Guergious 2 timmar långa föredrag från den 9/12 (som Mats Jodal så bra spelat in) på DVD. Ett mycket bra föredrag som jag hoppas kunna hinna se igen i detalj framöver. Förhoppningsvis även springa teknikbanan han la i Labacka också.


Liten bild på mina taxikort

Innan dess hann jag ner på stan en sväng för att köpa en Firewire-kabel så film-överföringen till samt hämta ut 500 kr i varierade valörer till min växelkassa inför morgondagen (Taxi). Tog kort på mina 2 Taxikort som jag kommer behöva ha med mig ut i tjänst imorgon. Se här till höger. Vidare har jag uppdaterat GPS'en (En Garmin Nuvo 200 som jag köpte i tisdags) och jag känner mig nu hyffsat lugn inför min första dag själv i Taxi-bilen imorgon. Under kvällen nu ska jag även hinna beställa en Garmin Forerunner 305 på Ebay från USA. Beställer den till ett hotell dit en vän till en bekant ska. Får förhoppningsvis hem den innan Portugal-lägret börjar i början på februari. Om inte så är inte det hela världen, för jag kommer sannerligen träna på bra ändå, men vore lite extra kul att springa med denna värsting puls-/gps-/sportklocka. Har kommit fram till att jag måste ha en sådan pryl. Snart kommer jag kunna bevisa för er alla varför och några av er kommer tappa hakan av förvåning över hur tekniken rullat på.

No comments: