Monday 21 January 2008

På liv och död


Bild på avlidne Mikael Olofsson
Mikael Olofsson - en riktig ängel!

Det finns sannerligen inga garantier i våra liv och ibland händer det som inte får hända. Orienteringsvännen Mikael Olofsson gick bort i fredags endast 27 år gammal! Mikael kommer alltid vara en förebild för mig. Glädjen och inspirationen i det han gjorde sprids vidare. Så orättvist bara att just han inte fick fortsätta sprida positiva vibbar..
Micke! Jag kommer sakna dig och jag tyckte så mycket om dig ska du veta! Du slutade på topp, men ändå har du inte slutat. Du kommer alltid bli ihågkommen som killen i toppen både socialt och prestationsmässigt! Du var den som alltid spöade mig på gemensamma träningarna med c:a 5 minuter trots att jag gick spik på kontrollerna. Jag vill bli mer som dig! Efter att ha samlat mig och dessutom samtalat med klubbkompisar som också kände Mikael på samma nivå som jag själv gjorde så känns det lite bättre, men jag kan fortfarande inte förstå varför..just du?! Mina tankar går till familj och alla ni andra närmast sörjande!

Helgen som har gått kom i ganska stor rubbning på grund av detta, men jag lyckades arbeta mig igenom två långa taxi-dagar och denna gången på egen hand! Taxipassen kan samanfattas med c:a 15 körningar, c:a 100 mil, 5500 kr inkört och var av det blir min lön c:a 40% exklusive skatt. Men usch. Just nu hjälper inte 1500 kronor mig att känna mig rikare då jag precis blivit en orienteringsvän fattigare. Jag har nu tagit på mig att tillsammans med Lina Strand finnas som ledare ute på Öjersjö skolans satsning "Idrottslyftet"! Där blir det arbete måndagar och onsdagar framöver! Livet måste rulla vidare!

No comments: