Tuesday 4 November 2008

Full fart & lite sladd i kurvorna...

Igår åkte jag gocart, idag har jag skickat 26 mail, klimatkompenserat två beställda flygresor, i natt är presidentval och imorgon bygger jag klart min mina biostolar och hämtar jag ut mina nya rullskidor!

Gocarten var ett arrangemang av I-armar, en organiserande och nätverksfixande förening på mitt program på Chalmers, Industriell ekonomi. 50 glada programkamrater åkte med charterbussen ut och väl på plats delades vi in i 4-mannalag och Karl "nightfox" Tiselius var som vanligt taggad till MAX!! Vart en liten kall och mörk Gocart-variant då starten gick kl. 19.00, upplyst bana och pågick som en Le Mans-tävling i en timme. Vi bytte av var 7:e minut och oj vilka depåstopp vårt lag gjorde! Otroligt effektiva byten av förare å ut på banan igen. Fatta va taggad jag var!! Vi kom 3:e sist........ MEN jag hade 4:e bästa varvtiden av alla så jag kunde iaf sitta med huvudet högt i bussen hem. Kanske är det till min fördel att jag kört en hel del taxi nattetid...

Att skicka mail är skoj, men ibland kan det bli lite för mycket... jag hade rätt mycket på min måste-göra-snarast-lista att ta tag i efter helgen så idag lyckades jag bocka av det och mycket annat. Det här med att klimatkompensera är en grej jag nu tar med största allvar och inte slarvar med. Jag flyger förhållandevis mycket nu och jag klimatkompenserar alltid mina resor på greenseat.com för både CO2- och övriga växthusgas-utsläpp (metan m.m.). Resorna det gällde nu senast var Gbg-Phuket t/r (se läckert certifikat för denna resa till höger) och Gbg-Alicante t/r. Totalt kostar det mig 48€+13€ och oj va mitt hjärta mår bättre av att jag gör detta!! Lämna gärna kommentarer kring detta! Vad tycker du!?

Hämtar ut nya rullskidor imorgon!! Swenor Finestep med bindning och jag är så nöjd! Fick dem till ett bra pris på Biskopsgårdens sport som inte ligger i Biskopsgården utan ett stenkast från Skatås! Kan varmt rekommendera den affären! Köpte även ett par Craft Aero skidhanskar! Supersköna!!

Angående valet så är det hur spännande som helst! Själv hoppas jag så mycket på att Barack Obama blir ny president, men det är ju nagelbitar-spännande just nu timmarna innan valet är klart!
Eller vad tycker du Betnér?

2 comments:

Anonymous said...

jag orkade inte så länge. somnade vid halv två redan :( men det blev ju ett bra valresultat ändå!

Karl Tiselius said...

samma här nästan, men jag satt uppe 2 timmar ytterligare..lite i onödan, men det är ju inget som händer varje år. Ja, verkligen, nu är det bara önska USA lycka till!!