Monday 5 November 2007

Upp & ner

Tänkte börja blogga lite nu på allvar. Tidigare har det varit mycket dagboksliknande. Det blir det självklart framöver också men för att få en intressant blogg så tänkter jag gå djupare i vissa händelser i livet, dra paralleller och sticka iväg på mer eller mindre utsvävningar. Något som jag insett kännetecknar en egotrippad blogg. De första 2 kurserna är avklarade och jag kan koncentrera mig på detta ett tag. En blogg! Tanken blev till verklighet. Nu sitter jag här. Du sitter där. Jag ska skriva för dig...alla andra..mig? Wow, hur gör man detta...? Vi kör på.

Det är måndag. Dagen efter en sliten söndag. Som föregicks av en festlig lördag! Halloweenfest på Skansen Lejonet i Göteborg. Jag ska inte sitta här och tråka ut dig med lovord om hur lyckad den festen var, men den var sjukt bra! Årets fest! Men mitt liv är inte en fest just nu. Ska plocka ner mig på jorden direkt och visa mig mänsklig då även jag har rejäla otursdagar, motgångar och helt åt helvete för jobbiga perioder. Som jag sa tidigare så är det måndag idag. Jag har av okänd anledning bestämt att den 5:e november var en tisdag sen några dagar tillbaka. Fråga mig inte varför, för det har jag gjort mig själv tillräckligt många gånger utan att få något bra svar, men hur som helst så missade jag min "Taxi-legitimation"- uppkörning idag. Den var kl. 08.00. Jag sov till 11.00 och upptäckte detta vid lunchtid. Bara att boka ny tid. Denna gång i Falun faktiskt för att få den snarast möjligt. Det var inte det enda tråkiga som hände denna dagen, men det andra lämnar jag åt gudarna och mig själv att veta om. Hoppas på bättre dagar framöver!


No comments: