Friday 23 November 2007

Här, där och yeah!

Vad hinner Karl göra på 1½ vecka? Inte så mycket annat än att träna och försöka få tillbaka all energi som varit borta ett tag. Jag har lyckats och nu är jag verkligen tillbaka i slag. Igår tränade jag t.ex. 5 timmar och idag vart det OL-distanspass med pannlampa (GMOK-torsdagsträning) och efter det fick jag direkt välbehövlig massage av en tjej som heter Anna (som utbildar sig till sjukgymnast)! Tack och bock! Vidare idag har jag hunnit med att skriva om taxi-teoriprovet som handlade om lagstiftning. Vart skaplig revansch, då jag denna gången istället för att missa godkänt-gränsen med en poäng, lyckades spika provet! Firade med en vegetarisk lunch buffé på favoritrestaurangen "Andrum" vid Brunnsparken!

Till helgen blir det träningsläger i 08-området för hela slanten! Hela elitgänget som drar dit och springer 10-milaträningar, snack/info/socialt tjafs och passar även på att känna på terrängen inför SM 2008! Känns riktigt seriöst men det passar bra för det börjar som ni kanske märker utkristalisera sig en fokuserad orienteringssatsning! Prioritet ett i mitt liv nu framöver kommer vara orientering. Känner att det är helt rätt vägval med hela mitt hjärta!

Utöver orienteringen har jag hunnit med att spela lite tennis med Oscar Strinhagen och hann vann matchen vi spelade nu senast, så jag ser fram emot revanschen! Haha, seriöst så är jag en otrolig tävlingsmänniska. Det trivs jag med och jag kan bara hoppas att personer i min omgivning tycker det är okej också. Något annat som var riktigt kul var att hälsa på i Stockholm! Först "barnvakt" hos storebrorsan Henriks två barn och efter det storebrorsan Johans barn! Det var riktigt trevligt, men inte helt lätt att hålla koll på alla barnen. Men jag klarade det. Jaha, nu vet ni det... kanske var det detta som var lite av min rehabilitering efter allt som kännts jobbigt på sistånde. Nu känns det bra igen. Kanske kommer med en djupare analys av detta sen. Men nu ska seriösa Karl gå ner och hämta sina nytvättade träningskläder (som tog 3 tvättmaskiner) och sen krascha till sängs!

No comments: