Wednesday 14 November 2007

Drömdag

Idag har jag gått och funderat på massor och jag har dessutom tagit mig tiden att sitta och uppdatera denna webbsida lite.

Satellitbild på de största öarna av Maldiverna
Maldiverna, sett från cyberspace.

Dagdrömmarna sträcker sig till Maldiverna. Vet inte exakt när jag har pengar och tid nog att åka, men drömmen finns där och den kommer bli sann. Maldiverna utsätts dock för ett allvarligt hot. Om vattennivån höjs, vilket man befarar, så läggs de vackra paradis-atollerna oundvikligen under vatten. Gäller att passa på nu snart alltså. Maldiverna är otroligt vackert och för att trivas som fisken i vattnet, så ska jag nu lära mig att simma och kanske även gå dykarkurser. Eventuellt redan en nästa år i Thailand faktiskt. Vuxenkurs i crawl går jag ju redan. Den som lever får se!

Idag övervann jag min stora höjd rädsla när jag med bestämda steg klättrade upp för stora hoppbackstornet i Falun. Hade först musik i öronen när jag började gå upp för trä-trappan, men jag märkte rätt snart att det knakade väldigt mycket. Tilläggas bör att man ser igenom plankorna ner till marken. Jag som är så höjd rädd fick verkligen upp pulsen, men till slut kom jag upp och det var riktigt fin utsikt! Tänkte att hit måste jag ta med mig min blivande fru...Stå å peka lite... å så drömde jag mig bort några år framåt och log.

Jag har även hunnit tänka på massa annat. Till exempel har jag ju sagt att jag ska försöka träna mer och hårdare nu framöver, men jag har nu ont i hälen och detta är till följd av för snabb ökning av träningsmängden. Därför tränar jag lite mindre denna veckan, och sedan måste jag ta det lugnt när jag ökar på timmarna vecka för vecka.. Min kropp klarar mycket, men inte för mycket på en gång. Oj, nu ska jag springa upp till simhallen och springa vatten. Vattenlöpning är riktigt tråkigt, men det känns skönt att få springa av sig lite!

No comments: