Saturday 1 March 2008

Vasan, prylar, musik mm förgyller


Snart står jag där för 6:e gången. Följ mig online -----> här!

Nu är det snart dags för årets stora vinteraktivitet! Jag har startnummer 3136 och formen kan beskrivas med att jag är övervägande vältränad, men med inslag av nedsatt styrka i vissa muskelgrupper. Lokalt en å annan träningsvärk. Nåväl, jag ska kämpa väl och utan bortförklaringar! Om jag tänker efter så mår jag ju riktigt bra och är supertaggad!


Elin Ruth Sigvardsson
Elin Sigvardsson sjunger på Storan


När jag blickar framåt efter min Vasaloppshelg så ser jag en tätt efterföljande orienterings-säsong, med tävlingar från mitten av mars och några månader framåt. För att inte bli för orienteringsnördig försöker jag lyssna till mitt hjärta och boka in andra roliga aktiviteter på fritiden.
Kommer med största sannolikhet redan nu i mitten av mars få höra ljuva toner från Elin Sigvardsson då jag (nästan utan att tveka) beställde biljetter på främre balkongraden i Storans fina konsert-hus. Elin ska sjunga där den 13:e mars och efter att snabbt ha sneglat i min underbart-bra-att-ha-almanacka så såg jag en möjlighet att gå på denna. Dygnet efter börjar ett orienterings-träningsläger så det känns som ett passande tillfälle att sitta och njuta till skönsång och dessutom med sittplatser vilket jag tror jag gillar skarpt! Att Elin sjunger bra vet jag redan. Ska bli mycket trevligt att höra henne live!


Som ni ser nedan (och några av er kanske kunde gissa er till redan innan) planerar jag att i april göra ett Stockholmsbesök då jag inte kan förneka eller ignorera för mig själv att jag är lite pryl-galen. Japp, ett besök i Globen i självaste Fjollträsk hoppas jag tillfredsställer och dämpar mina behov på den fronten, men troligtvis kommer den mässan ge motsatt effekt. Ja, det är ju högst troligt att jag kommer köpa massor av prylar där på plats och om jag inte har pengarna så kommer jag skriva upp allt jag vill ha på min nu ännu längre "prylar jag vill ha"-lista!


Dustin Är du också prylgalen? Häng med till hemelektronikmässan
"Dustin Home Digital Expo 2008"



På jobbet med "Idrottslyftet" i Öjersjö (måndagar och onsdagar) får man vara med om massa roliga händelser och träffa massa glada ungar. Som måndagen den 25:e t.ex. Jag och Lina hade hittat en rolig lek som vi körde med ungdomarna som uppvärmning som hette "Ta i..." och den gick ut på att ungarna skulle ta tag i de sakerna vi ropade ut så fort som möjligt med skolgården som spelplan (t.ex. trä, nått rött, en skugga, metall m.m.). När vi sen hade 7-åringarna sista lektionen för dagen kommer höjdpunkten som fortfarande får mig le.

Lina ropar högt:
-Ta i ett djur!
Alla eleverna blir stirriga och börjar fundera... Nån kille springer bort till en mask som han hittat. Några tjejer tar tag i varandra, men snabbast är Jesper som tar av sig mössan och tar sig själv på huvudet snabbt som tusan.
-Bra tänkt!! säger jag och Lina samtidigt efteråt med imponerande ton på rösterna!
Å Jesper svara glatt:
-Ja! Jag har massa djur i håret!

Pga tystnadsplikt har vi valt att kalla killen för Jesper, men egentligen heter han något annat. Haha, det är verkligen underbart att jobba med barn!! Inte nog med att man fick lön denna soliga dag, man fick sig ett gott skratt också! Sånt behövs verkligen!

No comments: