Sunday 3 February 2008

För bra syn?

Direkt efter träningslägret började mitt nya deltidsarbete som ledare tillsammans med Lina Strand för Idrottslyftet i Öjersjö! Idrottslyftet är ett projekt från riksidrottsförbundet där man vill göra ett försök att i framtiden öka idrottandet och redan nu sätta yngre elever (i låg- och mellanstadiet) i rörelse en extra timme i veckan. Jag och Lina gav under första veckan lektioner med massa roliga lekar som eleverna gillade. Vi fick en bra start på vårt nya jobb skulle man lugnt kunna säga!

Solnedgång på väg hem från Evertsbergsrännet


Vinterlandskap på väg hem från Evertsbergsrännet
Tiselius Subaru Outback Racing glider fram!

Bättre start på Vasaloppet 2008 blir det troligtvis inte då jag slita hårt i seedningsloppet Evertsbergsrännet denna småkyliga och blåsiga lördag. Drivsnö, skoskav, överansträngningsskada i fot och ont i ryggen redan efter 3 km när det återstod 40 km ska jag inte skylla på. Borde åkt mycket mera rullskidor nere i Göteborg under den senaste månaden som varit helt fri från sån nödvändig träning. Jaja, nu finns det inga ursäkter. Rullskidor hem från jobbet på måndagar framöver kanske?

Sveriges längsta kurva och sveriges längsta manliga avbildade könsorgan?

På bilresan hem satt jag och hade tråkigt fram tills jag bevittnade Sveriges längsta bilkurva (800 meter) med omnejd på pappas TomTom-karta i GPS'en. Titta vilken båge! Men oj! Titta lite mer till höger på andra sidan Dalälven! Vilken ståtlig naturlig avbildning av en erigerad penis! Kan det bli ett nytt turistmål i Dalarna månne och är jag i så fall den första som sett detta? Okej, okej, förlåt pappa, jag lovade att inte lägga ut denna på min blogg, men jag gör det ändå. Det måste vara lite sex-humor inkluderat!


Snabbare och bättre operativsystem för den kunnige


Tankarna i övrigt riktas nu framåt mot främst träningslägret i Portugal med klubben och därefter Vasaloppet. 7 taxipass är inbokade under februari och dessutom 11 5 timmarspass ute i Öjersjö. Det får vara nog för en hel månad. Mer har jag inte tid att jobba. Sista kursen i min webbdesign-studie-era har nu börjat och i det sista steget skall jag nu lära mig internetteknik som även är kursens namn och det skall i slutändan förhoppningsvis leda till att jag kan sätta upp egna webbservrar och fortsätta mitt leverne på internet. Inledningsvis lär vi oss faktiskt Linux och då är det operativsystemet Ubuntu som vi ska lära oss att hantera. Min käre vän Jonas Karlsson (data-student på KTH) ler och säger att "nu är du fast"!

Det blir mycket snack om mig här, men då det löpande ramlar in mail som säger t.ex. "va kul du skriver på din hemsida" och "intressant att följa din blogg", så fortsätter jag gärna i stort på den inslagna vägen, men jag tar gärna emot tips om hur man bloggar intressantare och dessutom lovar jag att försöka göra lite mer utsvävningar i mitt bloggande om annat och andra än mig själv. En sista grej som jag tänkte skriva om här är mitt användande av kontrasthöjande Nike-linser. Får testa gratis genom Synoptik. (Har för övrigt fått Sveriges snyggaste optiker som just min personliga optiker och det är jag rätt nöjd med. Men jag ska inte trötta ut er med hur fantastiskt fin tjej hon är, men det är hon) Coolt att ändå vara först med att testa dessa Nike Maxsight-linser. Mer info på nikevision.com, så får ni se för er själva och efter att ha testat de grön-gråa linserna i ökenlanskapet på Lanzarote så ska jag nu testa orange i skogarna i Portugal. Fler bilder och åsikter om dessa kommer senare.


Karl testar oranga linser som ser lite röda ut på bild

No comments: