Monday 25 April 2011

Påskhelgen 2011

Vilket väder!! Helt otroligt gött och extra kul att tajma in detta tillsammans med framförallt familjen (bestående av min mamma, min pappa och min lillasyster)!

Schemat för helgen i korthet:

Torsdag
Tävling: Häxjakten (nattorientering) i Skara

Fredag
Tentaplugg (restkursen "Transformer" från 2006)
Familjemiddag på Sokrates Taverna (i samma hus där Rachel och jag bor)
Hemmakväll med Skavlan

Lördag
Tävling: Öjetrampen (Långdistans)
Påskfirande på Bohus-Malmön

Söndag
Långpromenad runt ön
Besök hos mammas närmaste släktingar på Tjörn
Middag hos bror i Örgryte (där man äter efterrätt med gaffel)
Hemmakväll med Mästarnas mästare

Måndag
Tävling: Vikingaträffen (medeldistans)
"Borta bra, men hemma bäst"-eftermiddag; tvätt, disk, städ och softande i soffan.

Kartor och vägval ligger som vanligt i digitala kartarkivet.


Påskhelgens topp-3 bästa mobilbilder:

Plats 3: Tentaplugg på biblioteket


Jag måste ju klara tentan nu. Löser uppgifter. Bra Karl!


Plats 2: Bohus-Malmön, Västkusten


Utsikt från sista pausen på 3-timmars promenaden, glassigt!


Plats 1: Bohus-Malmön, Västkusten


Familjen försöker sitta still på en soldränkt och minnesvärd påsk-ö.


Påskhelgens topp-3 "Bom till 1:a kontrollen":


Plats 3: Öjetrampen (-1:35 mot sträcksegrare)


Slarvig riktning från startpunkt, otydlig stig och bom...


Plats 2: Vikingaträffen (-0:55)


Helt otroligt. Noga med riktning, men kontrakurs ffs!


Plats 1: Häxjakten (-6:32)


Sprang för fort, knäppt och stressat. Årets bom?


Summerat:
Härligt med en händelserik helg med lugnare påskfirande, varvat med tävlingar på lagom avstånd och fin terräng! Ska göra allt jag kan för att inte bomma första kontrollen nästa tävling (som blir 10-mila) och hoppas att jag kan ta fler fina och minnesvärda bilder framöver. Att träffa familjen var riktigt trevligt, men nu ser jag fram emot att få hem min älskling från Schweiz. Önskar er alla där ute en glad fortsättning och på återhörande!

No comments: