Friday 16 May 2008

Skäpparkransen blommade upp och full fart framåt

Skäggig Karl i full fart
Foto: Lars Magnusson - www.lmfoto.se - Canon EOS kamera...

Tror inte att någon av eleverna ute på Öjersjö avsod att skrika ut: "Karl, har du fått skägg!?!?!?". Trycket blev för stort. I tisdags rakade jag bort det. Skämt åsido var det Rachel som fick sista ordet: "Snälla, en kväll utan skägg innan jag åker hem till Schweiz...", å med tindrande ögon å längtan i blicken kunde jag inte med att svika henne. Fan, jag som tyckte det vart lite snyggt faktiskt. Nästa gång ska jag trimma det lite mer utmanande. Rachel har alltså åkt hem till Schweiz. Suck, men ser i planeringen att det är mindre än en månad kvar till vår resa med Silja Europa samt vistelsen en vecka tillsammans i Schweiz börjar! Lika bra att dunka på som man säger när man saknar impulskontroll och glatt lever på gränsen av sina tillgångar.

Ska verkligen bli superskoj att äntligen få se Alperna! Något jag fått höra ska vara fint även från andra håll nu. David Shepherd i klubben erkände att han faktiskt önskat ha en flickvän i Schweiz för det helt enkelt var coolt... och spännande på flera sätt. Haha, sant... DX Deluxe gick okej och jag kom 7:a i herrklassen. Högklassigt arrangemang som förväntat! Ultrasprintområdet överträffade till och med förväntan. Bilden ovan är från dagen efter då jag sprang Roslagens ljuvliga medeldistans. Lite seg i kroppen, men lycklig ändå! Tack också till Lars som visade sin kamera, objektiv och tog bild på mig. Nu ska jag ut å göra massa viktiga ärenden på stan och skänka 100 kg grejer. Har förresten fått tillfälligt jobb på SVT. Ska ge mina synpunkter på kommande serier/dokusåpor..härnäst 183 dagar. Skapligt jobb..haha. Brb (Be right back).

På tal om jobb... Är detta världens bästa jobb?

LÄNK

No comments: