Saturday 16 July 2011

Ett dygn att minnas tillbaka på länge!

Sitter hemma vid soffan å är riktigt stolt över mig själv...

...för lyssna på det här dygnet;

Fredag em: Shopping och förberedelser inför klassfest (/inflyttningsfest)
Fredag kväll/natt: Klassfest hemma hos mig (24 pers kom!)
Lördag fm: Storstädning i lägenheten efter festen
Lördag em: Långpass runt flygplatsen (se saxat + karta nedan)
+ Trogen Sverige-supporter på Sportbaren "Dä Spiegel" på Bolkerstraße.
Starkt jobbat brudar och grattis till bronset!

Saxat från Funbeat;
------------------------------

Långpass (34 km) med Daniel (37 år) och Wolfram (47 år). Bakfull och skum i kroppen efter världens grymmaste klassfest hemma hos mig på fredagkvällen/natten. 6 timmars sömn, upp å storstäda kl. 09.00, Cykla till samlingsplatsen (DSD Sport Arena) å sen bar det iväg. Vi började långsamt, ökade på mitten och sen var Daniel och Wolfram grymt slitena på slutet. Wolfram som hade planerat passet trodde att det skulle bli c:a 29 km långt. Han råkade gissa fel på 5 km. Vad tur var, var att Wolfram tog med sig sin 7-årige son på passet. Ja, ni hörde rätt. Denne lille coola grabb cyklade runt hela vägen med oss. Dessutom agerade han coach, vattenbärare och språklärare till mig. Skaplig tuffing. Nåja, jag känner mig rätt ball själv också som lyckades springa bort både berusning och undvika kramp (även om det var sjukt nära på slutet). drack bra med vatten och det är inte lika varmt som förra veckan som tur var. Rätt behagligt och perfekt faktiskt, dvs. 17 grader med inledningsvis sol och sen lätt duggregn. Nu gäller bara en sak: Att må bra och inte bli sjuk. Blir med största sannolikhet läggdags redan vid kl. 23 ikväll och välbehövlig sovmorgon imorgon... 34 km. Helt galet bra gjort Karl.

Sträcka:
34 km
Tempo:
04:51 min/km





------------------------------

No comments: