Wednesday 3 June 2009

Semestervecka i Schweiz

Vad har jag gjort för att förtjäna detta underbart händelserika liv? Frågan ställer jag till mig själv och kommer inte på nått bättre svar än att jag haft otrolig tur som träffade Rachel första gången...där i augusti för 1½ år sen när jag så pinsamt sprang in i damernas omklädningsrum för att hinna med ett toalettbesök (upptaget på herrarnas) innan klubbträningen började...

...Oj, så stod hon där å skulle precis in å duscha...en snygg, glatt leende brunett...säkert förvånad varför en kille stressar in på damernas toalett.... Haha, ja det var där jag såg Rachel för första gången. Hon kommer inte ihåg just det, men det gör jag. Kärlek vid första ögonkastet. Wow.

Nåja, sist jag såg Rachel var på spårvagnsplatsen utanför hennes lägenhet i Zürich i går morse. Då vinkade vi varandra adjö efter ännu en lyckad vecka i Schweiz! Under veckan han jag med några dagar i Zürich där en av höjdpunkterna helt klart var Zoo-besöket, sen en dag med Rachels föräldrar och lillebror i vackra Luzern och uppe på Pilatus-berget, trevlig shoppingtur i Konstanz (Tyskland), löpträning i drömterräng i Amriswil, flera timmar fotboll, halvdag i Bern och mysig filmkväll hemma i lägenheten. Just Bern var en otroligt vacker stad och rekommenderas varmt till alla som funderar på att besöka någon stad i Schweiz!

Luzern. Gamla träbron som brann upp på 90-talet, men återuppbyggdes!

Jag och Rachel bytte lite födelsedagspresenter också. Det närmar sig ju den stora dagen för mig kan man lugnt påstå (imorgon fyller jag 25 år). Rachel fyller 21 år den 11 juni! Hon fick skor av mig och jag fick en jättefin jacka av henne! Bytt är bytt ;) Nu håller jag tummarna att Rachel klarade TISUS-provet (behörighetsprov i svenska) så hon får plugga på Chalmers redan från år ett. Vilket betyder att vi skulle bo i samma stad. Det vore skoj.

Jag är ju hemma i Göteborg nu igen. Knoppar två nätter hos klubbkompisen Ola Martner. Gör inte mycket annat än förbereder inför sommarens OL-konfirmationsläger och tränar. Passade på att uppdatera kartarkivet med de två senaste kvällarnas OL-utmaningar som gick under förväntan. Imorgon blir det tredje gången gilt och då äntligen lite riktig orientering i Borås! Jag vill ju visa UK (uttagnings-kommittén) att jag ska ha en plats till stora stafetten, den 13-14 juni, i Finland: Jukola!

No comments: