Tuesday 16 December 2008

"Hembränningen" inne på sista dygnet...

Idag måste jag bli klar med DVD-projektet som handlar om min farmor Gunnel. Blir lite stressigt, men jag tror mig kunna klara det. 50 boxar har satts ihop och redan skickats upp till kusinen i Stockholm. Imorgon skickas förhoppningsvis de 450 DVD-skivorna, som ska in i de 9 fodralen för att i sin tur stoppas in i boxarna, i ett skapligt värdefullt paket... Blir helt underbart att få iväg allt och kunna bocka av det här projektet som färdigt...


"Hembränningen" av DVD-skivor är nu inne på sin sista dag... Skönt.


Här ser ni delar av min lägenhet som den ser ut just nu. Lite rörigt.

Fotnot. Bilderna kan ju förklaras lite bättre...
Första bilden visar skärmen/projektorduken som visar att det är full fart på bränningen i de tre DVD-brännarna på min externa dator.
Andra bilden visar kvarstående staplar med DVD-skivor att bränna in intervjuerna med farmor på. Post it-lappar kommer väl till pass för att hålla bättre koll på allt när huvudet är slutkört.
Tredje bilden nere till vänster visar hur det ser ut i...vardagsrummet...(haha)... Har denna veckan valt att ställa dit matbordet så att jag och klasskompisen Simon kunde sitta framför duken och gå igenom föreläsningarna vi haft vars material gavs ut som Powerpoint-material. Smidigt, men dumt att plugga kvällstid bara (vilket vi gjort), för då har jag varit så trött...hoppas nu kunna knyta ihop säcken och få till tentaplugget de 2 dygn som kvarstår att plugga...
Fjärde och sista bilden visar hur det ser ut på skrivbordet just nu. Rörigt, men ett försök till att ha allt under kontroll har gjorts i att sätta upp veckans "Att göra"-lista där till vänster på världskartan och lista över klara DVD'er...

-App-app Karl! ...bra jobbat hörru, men en fråga kvarstår... Vad är det som står där borta i hallen lutande mot väggen?
-Jadu! Nästa projekt. En hemlighet än så länge. Ledtråd: står skrivet i stjärnorna...


Kom tillbaka hit lite senare så får ni se fler ledtrådar och sen även resultatet under 2009! Då är ju allt klart....(haha...den va bra...)

Sitt inte där å uggla...skapa din egen blogg! Klicka här: Posted by Picasa

No comments: