Tuesday 16 December 2008

Erikshjälpen

Så här i juletid kan det vara värt att skänka en tanke och kanske mer än så till de behövande barnen i Afrika...

I veckan skänkte jag flera sopsäckar med kläder och grejer till Erikshjälpen igen (för 3:e gången faktiskt...). Min närmaste "Second hand"-butik ligger i Mölndal. Överskottet på omsättningen går oavkortat till behövande barn i Afrika. Har du nått som ligger längst in i garderoben eller nere i källaren som du kan avvara så kolla upp om du kan göra samma sak! Otroligt bra möjlighet för oss att bli av med alla prylar, kläder å grejer jag inte behöver och chans att skänka något. Så skönt att bli av med allt för detta ändamålet. Visst, man hade kanske kunnat sälja alltsammans på blocket.se efter några timmars jobb, fått flera hundralappar, men då ser jag ju hellre att det skapas möjligheter till flera hundra måltider till några som verkligen behöver det. Hoppas mitt bidrag går till mat till den här killen...


...om han överlever tills dess. Fan att det är så här illa i Afrika.

Ingen kan hjälpa alla, men alla kan hjälpa någon...

2 comments:

issa said...

vilken hemsk bild!

Karl Tiselius said...

ja, den är verkligen vidrig. Men jag kör stenhårt på att skänka grejer, kläder och pengar till just Erikshjälpen. Många bäckar små sen...