Thursday 11 December 2008

Jobba först, ledigt sen.

Just nu är det bara två saker som gäller i mitt liv. Bränna 900 DVD-skivor och plugga till tenta i Industriell marknadsföring. Bara köra över skiten och få det gjort.
"900 DVD-skivor(!)" kanske ni skriker ut...
"Ja", svarar jag och informerar vidare om att det är ju 50 DVD-boxar med 9 DVD-skivor i varje box som skall tryckas upp till annandagen och delas ut till släkt i form av min bortgångne farmor Gunnels barn, barnbarn och släkt och alla håll och kanter... DVD'erna innehåller intervjuer av just Gunnel gjorda mellan 2004-2005 av min kusin Gustaf!
"Men 9*50 blir ju bara 450!", räknar den snabbtänkte ut.
"Jo, förvisso, men jag laserbränner in vackert motiv på etikettsidan också.", replikerar jag lite trött men ändå med stolt ton på rösten för jag vet att det blir fruktansvärt snyggt, ordentligt gjort och bra kvalité......jag äger ju faktiskt 4 DVD-brännare...men tar ändå mycket tid. Så det händer emellanåt att jag mellan bränningsbyten stannar upp för några sekunder och drömmer mig framåt 1½ vecka...

Jag längtar nämligen nått otroligt efter lite ledighet, livskvalité & London nu!

21/12 - 2008. Arsenal-Liverpool. Publik: 60353 + Emanuel & jag.

Sen vidare till Schweiz och julfirande med flickvännen Rachel med familj!

Så här vackert är det i Schweiz! Längtar så...

2 comments:

Anonymous said...

Blir lite att göra och bränna allt det. Har faktiskt en LightScribe brännare så man ska kunna bränna etiketter, har även speciella skidor men har aldrig fått det där att fungera..

Karl Tiselius said...

Ja, det är ett jävla projekt rent utsagt, men det går framåt. Beräknas vara klar imorgon så jag kan skicka upp allt till Stockholm då (släktträffen är ju där sen efter Schweiz-resan)...
Jasså du har inte fått det å funka? Ne, men maste ha rätt drivers för LightScribe-funktionen... Men det blir riktigt snyggt på de guldfärgade DVD-skivorna! Tyvärr tar en sida 22 minuter att bränna... Fatta va jag jobbat med detta... Halva december minst...
Ska bli gött att bli klar imorgon!