Wednesday 5 November 2008

Lycka till Obama-segertåget!

Ja, jag satt uppe å ugglade in på småtimmarna, men när det var så högt valdeltagande, och rösträkningen drog ut så på tiden, så orkade jag till slut inte vara uppe längre! Hoppades så innerligt på Barack Obama och nu när jag vaknade fick jag det goa beskedet att det verkligen blir han som kommer leda USA framöver! Har nu hunnit läsa på ännu mer och det är nu ännu mer självklart att jag glädjs åt att han flyttar in i "Vita huset"!

Jag gjorde ett test och mitt resultat kan du se här. Gör testet själv och läs på så blir du mer insatt också. Återstår bara att säga Lycka till tillbaka efter det senaste tragiska kapitlet i er historia, med George W. Bush, USA!'

Se Obamas tacktal till sin nation här:
http://www.svt.se/...NYH_OBAMASTAL.asx

Nu rullar segertåget vidare och jag hoppas att allt går bra! Men det är många som vill med på tåget till lycka och framgång och det är svårt för alla att få plats... ...men då kan man kanske göra som de gör i Japan:

1 comment:

Anonymous said...

Blir spännande och se vad den nye presidenten kan åstadkomma. Härlig film, skulle då inte vilja vara i det tåget.