Tuesday 13 November 2007

*ugg

Tugg! Här hos föräldrarna i Falun blir det 3 goda måltider om dagen! Riktigt gott att komma hem och äta upp sig. Favoriträtterna hittills har varit palsternackspaj, lax och potatismos och såklart pappas bastanta frukostar som varje morgon består av en frukttallrik, sesamfrö- eller solrosfrömjölk och olika sorters gröt var tredje dag. Visste ni att jag växte upp som vegan fram till jag var 12 år? Om inte så vet ni det nu. Till en början på hälsohemmet Strandgården, där mamma och pappa jobbade mina första 3 år vid livet..

Plugg! Jag har satt igång med webbprogrammeringsstudierna och försöker arbeta mig igenom de första kapitlen i Learning C# 2005. Laddade hem den i pdf, så jag blir tvungen att sitta ännu mer vid datorn. Vad gör man inte för att spara 184 kr som boken hade kostat annars...hmmm..

Kugg! Tyvärr vart det bara ett av två prov "Godkända" när jag idag skrev upp för taxilegitimationen. Säkerhet och beteende, klarade jag galant, men tyvärr missa jag Lagstiftningsprovet med 2 poäng. Nytt prov den 26:e november i Falun om jag inte lyckas få en reservtid tidigare. Vad gör man inte för att få en anledning att komma upp till vintersköna Dalarna lite mer?

Lugg! Lite av luggen och övrig hårväxt på huvudet klipptes idag bort av mamma. Senas jag klippte mig var i Mjölby i slutet av Juli. Då vart det Mohikanfrilla som vissa kanske minns från Sverige-Norge OL-fotbolls matchen m.m.

Bugg! Japp, jag vill faktiskt lära mig dansa bugg på mer än nybörjarnivå. Visst jag kan grundsteg å lite annat, men jag hoppas få tid över till att lära mig en fortsättning på detta! Som avslutning på detta annorlunda blogginlägg ska jag slänga in en länk (innehållandes en gif-bild) där jag vill att ni ska säga om ni tycker att tjejen snurrar medurs sett uppifrån eller möjligtvis moturs?
http://www.news.com.au/heraldsun/story/0,21985,22556281-661,00.html

No comments: