Wednesday 7 November 2007

Tågfilosofi

Åker upp till Dalarna med tåg. Passerar Alingsås. Vinkar lite till klasskamrat Kristoffer. Vink vink! Tar upp bärbara datorn och skriver lite på den. Ja, jag har äntligen köpt en bärbar dator! Vad gör man inte för att få lite frihet och ytterligare en ny värsting teknik-pryl i samlingen. Tänkte vidare ett tag på vad jag köpt och spenderat pengar på de senaste veckorna. Har runnit iväg några tusenlappar. Jag har förutom den bärbara datorn köpt, monstermask + dräkten, taxi-utbildning samt taxi-legitimations prov/uppkörning, flygresa t/r till Umeå, kurslitteratur och massa annat smått å gott. Nu är jag pank. Men det är det värt.

Precis lagom tid för att komma upp till Dalarna och få besöka föräldrarna som precis kommit hem från sin Asienresa. En resa som började med Peking-Marathon (för pappa) och slutade med strandliv och snorkling i Thailand! Båda var mycket nöjda med resan och vill nu ha med oss barn och barnbarn tillbaka till just Thailand om precis ett år. Jag tackar inte nej och kommer försöka lägga undan pengar till detta. Precis som jag önskade lyckades mamma komma över ett stycke sidentyg som jag nu ska sy upp till ett lakan lagom stort för min breda säng. Jag älskar den mysiga lyx-känslan! Jaha, då var vi där igen! Jag har inte tagit upp det tidigare här på bloggen, men diskuterat det med flertalet vänner... "Killar snackar prylar och saker, medan tjejer pratar mer om människor och känslor". Har jag rätt eller gäller det bara mig och min uppfattade värld jag har runt omkring mig? Självklart suddas gränserna ut emellanåt, men det känns som att jag mycket troligare står och babblar på om de senaste mobilbatterierna som räcker i 70 år, GPS-pulsklockan för 1200 kr i USA eller den nya racercykeln som väger under 6,5 kg(!) med en killkompis än med en tjejkompis över en kaka och kopp kaffe på NK-fiket. Fast när det gäller NK och kläder så är vi nog alla rätt lika. Funderar skarpt på att uppdatera mig på jackfronten. Längtar till den 25:e. Vad har jag mer på "vill-köpa-så-fort-jag-har-råd"-listan? Jo;

  • Canon foto/DVD-etikett-skrivare
  • Dockstation till bärbara datorn
  • TV (gärna platt och över 40")
  • Racercykel
  • Garmin Forrunner 305 (GPS/Pulsklocka)
  • Ny pannlampa
  • Nytt hjul till min MTB

och så vidare och så vidare. Kanske skulle börja med att ta mitt taxi-leg. Var enda helg är uppbokad. Prel. Falun nästa helg, Stockholm två helger i rad (träffa storebrorsan Johan med underbar familj samt träningsläger den andra av de två helgerna), sen upp till Falun för uppkörningen som sagt, men även massa skidåkning förhoppningsvis och helgen efter det är det en flera dagar samt en lång helg uppe hos syrran Eva i Umeå andra helgen i december. Sen är det ju för sjutton Idre-lägret med DOL helgen efter och sen mellandagar över en sista helg innan julafton! Wow. Kanske blir taxi några vardagar helt enkelt. Skönt att distansstudierna är intressanta och framförallt flexibla! Jaha, vart var vi nu då? "Nästa Laxå...Laxå nästa. Avstigning på höger sida." Jahaja, tiden går fort när man har roligt. Snart Hallsberg...kanske dags att sätta på en rulle. Van Helsing! Mmmm, Kate. Varför inte. Over and out.

No comments: