Wednesday 28 November 2007

Proffsliv wannabe!

Läste i senaste orienteringsmagasinet "Skogssport" att man måste satsa riktigt hårt för att komma närmare toppen när det gäller sin elitsatsning! Detta skulle man kunna säga att jag testat på de senaste veckorna. Orienteringen och då framförallt olika form av hård träning har prioriterats och nu senast var det alltså träningsläger med klubben i Stockholm med omnejd. Ett riktigt lyckat läger och klubbytet till GMOK känns nu klockrent! Det här med proffslivet märker jag ger effekt på allt annat jag gör i livet. Jag tänker bara på att optimera mitt leverne för mina kommande träningar och att hinna sova så mycket som jag behöver (ungefär 10 timmar/natt). Jag kan inte sticka under stolen med att jag hamnar efter i studierna, men jag ska försöka klara av dem också. Fick lägga dem åt sidan då jag var tvungen att prioritera träning som sagt men även teori-proven för Taxi-legitimationerna som nu är avklarade!

I övrigt har jag bara levt gott och försökt ställa mig på stadiga ben i livet och finna min bästa väg i livet. Angående framtiden cirkulerar tankarna kring mina resor som kommer. Falun till helgen, sen Umeå, sen Idre, sen eventuellt Lanzarote efter nyår och det sista som är spikat är Portugal med klubben i februari! Allt detta ser jag fram emot jättemycket! Sen har jag även planer på Schweiz 6-dagars 2009 redan nu, men tills dess är det ett bra tag kvar! Men som ni förstår är det full fart med orienterings satsningen! That's me!

Som ni ser här har jag även uppdaterat min sida lite också. Funderar på att snart hinna sätta mig ner och byta färgtema, men det är inte så lätt att ändra till det så det blir bra som ni kanske tror... Nu har jag i alla fall äntligen fått ut ett fullständigt galleri från Halloweenfesten som du kan hitta här. Nja, att sitta och såväl surfa som att "programmera" framför datorn är ganska tidskrävande. Börjar redan fundera på om det därför är något som jag trivs med att göra. Som komplement till mitt "stilla-sittande" framför datorn försöker jag träna extra hårt när jag väl gör det. Men att ha ett arbete där man rör på sig och lever ett lite mer aktivt liv om dagarna inte är att underskatta! Visst är det skönt att sitta framför datorn, lyssna på P3-webbradio, ha tillgång till internet m.m., pilla sig i naveln och "softa", men det finns en gräns och jag ska forska vidare kring detta. Ska avsluta med en lite läskig sak jag kommit på. Detta är också ett allmänt rop efter hjälp om ni kan och vill hjälpa mig! Jag har kommit fram till att jag är helt fullproppad med information och tankar som tjockt ligger och blockerar ytterligare saker från att komma in i min hjärna! Jag är allvarlig nu och det är verkligen jobbigt. Jag försöker läsa en bok, men får inte alls informationen och samma sak gäller när jag pratar med någon eller gör något annat som kräver att man ska ta upp massa information. Detta är läskigt. Någon som vet vad man kan göra för att sortera upp lite mentalt? Meditera? Hjälp! Nu ska jag iväg på träning, det är en annan sak. Där är det bara att springa fort!

No comments: