Tuesday 10 March 2009

Ursäkta röran, jag bygger om.


Lite bredare, lite omkastning och en nya gadgets!

Ja, som ni ser har jag bytt plats på höger och vänster. Jag har även suttit och klurat på hur jag ska få till en läckert snurrande boll med mina etiketter som jag så systematiskt satt och noterade ner för varje inlägg. Tog några timmar. Desto bättre då att jag inte har några studier för tillfället! Skrev nämligen tentan i Industriell verksamhetsutveckling i förmiddags. Troligtvis en av de enklaste tentorna jag skrivit. Kanske berodde det på att jag pluggat dubbelt så mycket mot vad jag gjort inför tidigare tentor i mitt liv. 4 dagar...

Sprang test på "grus8an" idag med klubben... 7,7 km (för att vara exakt..har kollat med Garmin Forerunner 305) stort upplyst elljusspår vid Skatås Motionscentral. Befarade lätt irritation i hälsenan innan start, men värmde upp ordentligt och det kändes bra i 2-3 km efter start...sen började det knäppa... Varje steg jag tog...ett knäpp... Jag slog av på takten och joggade i mål på 30 blankt. Joggade ner och stretchade. Samtalade med klubbkamrater om min hälsena, och GMOK's senaste nyförvärv, Emil Bengtsson, klämde lite på hälsenan. Både han och jag kände lite buktade formationer som ömmade och inflammationen är därmed ett faktum...

Fick tips från tränaren att direkt uppsöka hjälp hos den smått legendariska "Rygggubben". Alla som varit skadade i klubben hade något att säga till mig om honom. Han är kiropraktor och massör, precis likt min far, men sägs ha nypor som Hulken och lättar inte på kraften vid skrik från patienten. Haha, kör på bara. Jag tror på honom och han sägs ha hjälpt många, inte minst några med just hälsene-inflammation. Viktigt är att ta tag i det direkt. Ringde därför till honom direkt och fick tid redan imorgon eftermiddag. Gött mos. Det här tar jag allvarligt. Jag vill ju inte vara skadad. Vet inte om jag ska skratta eller gråta nu. Så jag gör nått däremellan och dunkar in en film i DVD-spelaren. Borta bra men i lägenheten bäst just nu...

1 comment:

Anonymous said...

Det blev ju riktigt bra ju. Jag har gjort om min blogg också. Du känner nog igen logon =)