Tuesday 31 March 2009

Soltimmar rullade in i Danmark

Min orienteringsklubb åkte ner med 55 medlemmar till Danmark och det årliga Spring Cup som traditionsenligt arrangeras sista helgen i mars varje år. Vi hade tur med vädret och roliga tävlingar i platt-terräng!

Jag är nu (förhoppningsvis) fri från hälseneinflammation och det som gett mest resultat är kontinuerlig insmörjning av Hot & Cold salvan som pappa så troget sponsrar mig med under mina skadeperioder. Att vila flera dagar i veckan har självklart också varit en bidragande faktor och förhoppningsvis även möjliggjort att jag helt återhämtat mig från den lilla dosen av överträning jag drabbades av kring vasaloppet...

Jag sprang bra orientering, men tempot saknas och det problemet jobbar jag vidare på nu... Kartorna vi sprang på var väldigt platta och öppnade därför möjligheter för kilometertider ner mot 5 min, vilket i orienteringssammanhang är riktigt fort.

Ett projekt jag kommer sätta igång med inom kort är att skapa en digital kartpärm, men det kommer dröja några veckor innan den är klar. Tills dess får ni nöja er med dessa små aptitretare här på denna egoistiska webbsida. Kartorna med mina vägval från helgen klickar du på här under:


Natt-stafett 27/3: 4 pers * 5 km, kul! Spring Cup (str. 3 för mig)


Resultat finns på springcup.dk

Göteborgsspurt! Foto: Kristjan Laas, IFK Göteborg

Bilden ovan: Daniel Wernersson (fightingfacet) ger allt på upploppet!
Han försöker forcera om IFK Göteborg lag 2, men tyvärr höll otroligt nog Håkan Pettersson undan. Förstalaget (GMOK) slutade därför på 15:e plats och mitt lag (andralaget), där jag sprang 3:e sträckan, stämplade tyvärr fel redan på förstasträckan...

Nu var man tillbaka i "gråa" vardagen, men härligt att dagarna blir ljusare och att jag har musik i öronen, träningar inplanerade, världens underbaraste flickvän, fysikuppgifter att fördriva tiden med, matlådor i frysen, restskatt att inkassera innan midsommar & det mesta inför konfirmationslägret i sommar under kontroll! Livet rullar vidare...

Under tiden jag "vilat" har jag fått mycket tid över och faktiskt(!*) börjat läsa (förhållandevis) otroligt mycket skönlitteratur... Har läst ut Snabba Cash och de två första i Stieg Larssons triologi på 2 veckor... Har köpt och börjat på sista boken av bara farten och jag kan varmt rekommendera denna triologi! Har nu även köpt Konsten att läsa tankar, Den hemliga kocken och Lapidius uppföljare "Aldrig fucka upp"!


Fotnot (!*). Antal böcker som jag läst tidigare i mitt liv går att räkna på antalet fingrar på två händer... Som sagt: Livet rullar vidare!

1 comment:

Karl Tiselius said...

nu har jag läst ut 3:an också...