Monday 27 October 2008

Lugnet efter tenta-stormen

Åhh, va skönt det är att ha skrivit tentor!! Extra skönt när det går bra så klart! Visade sig att jag gjorde rätt som åkte upp till Falun en sväng där förra veckan...(Se fotografier från mamma och pappas nya tomt här) ...kanske gjorde det att jag samlade mig mentalt och lyckades prestera på topp på lördags-tentan. På lördagskvällen var det bara en sak som gällde! Ut å slira!!!

Nej, jag gick inte på krogen denna lördag heller! Fick nämligen ett samtal från uttagningskommittén i klubben om att de önskade ha nattlöpare till Smålandskaveln. Ett erbjudande jag inte kunde säga nej till! Sprang därför 1:a sträckan i GMOK's andralag och kul var det! 1:a laget sprang så klart grymt bra och kom 7:a! 3:e bästa svenska lag! Gött jobbat!

Nu när tentorna är över och OL-säsongen går mot sitt slut kan jag äntligen ta tag i 3 projekt jag har skjutit på! 2 filmer skall göras och 4 biostolar ska upp!! Ahh, nu blir ni nyfikna...

En av filmerna är en lång intervju filmad av min kusin (ska vara klar tills släktträffen kring annandagen) och den andra filmen är en övergripande återblick och actionfilm från JVM i orientering som gick här i Göteborg i somras. För att få plats med 4 biostolar måste bäddsoffan jag tidigare haft under loftsängen bort. Annons ligger redan ute: Blocket.se! Projektbilder och blogginlägg från detta kommer självklart publiceras här! På blocket-bilderna skymtar man faktiskt biostolarna...de ska smackas upp bredvid varandra med armstöd av massiv ek.

Hoppas bli klar innan jag drar till Thailand med tjocka släkten och inte minst Rachel i mitten av november! Innan och efter den långresan som pågår i 2 veckor, ska jag plugga så mycket jag kan och hinner i Industriell marknadsföring! En intressant kurs som började idag. Hoppas den håller sig intressant hela läsperioden! Sen blir det äntligen jullov! Har faktiskt bestämt att jag ska fira julen hemma hos Rachels föräldrar/släkt i Amriswil (Schweiz)! Innan dess ska jag hinna se Arsenal-Liverpool i London 21/12! Redan utsålt! 2008 är långtifrån slut alltså! Gäller att leva nu! De va la gött änna!!!

3 comments:

Rachel said...

vad gör du med min säng?! :-) nej tack för din kul blog och grattis igen till tentorna!

Karl Tiselius said...

Din säng!? Den användes ju bara till å kolla på film i allt för slö ställning å lite annat...
Såld för 1500 till mannen i Alingsås!! Så jävla gött! För de pengarna ska jag fixa siden-armstöd till biostolarna och betala liftkort i Alperna den 23:e ;) Tack älskling!!

Karl Tiselius said...

Bäddsoffan såld idag!