Sunday 12 October 2008

25-mannahelg i Stockholm

En helg att se fram emot varje år! Detta året var det i ny klubbdräkt och ambitionerna var högt uppsatta! Efter att som vanligt kastats in som reserv i förstalaget var jag taggad till max. Vi låg med i toppen efter 2 sträckor då Junis och Raffael växlat in som 3:a resp. 9:a! Men sen gick det tyvärr åt pipsvängen på 3:e sträckan. Där halkade vi ner till 92:a plats och kunde inget annat göra än att försöka hämta in så mycket som möjligt av det tappet på efterföljande sträckor. Jag sprang bra på min 7:e sträcka (endast 1½ min efter sträcksegraren) och laget fortsatte sen bra så vi kom 25:a och blev bästa göteborgslag.

Att åka med Göteborg-Majorna OK, bo på Zinkensdamm och äta buffé på lördagskvällen på Mongolisk restaurang var helt okej. Vart ingen utgång under kvällen till vare sig 25-mannafesten eller "random"-hak i Sthlm (fick inbjudan av Lisen, gamal klasskamrat från gymnasietiden, om att hänga med ut men tackade nej, då 25-mannakorten stod på morgondagens agenda. 25-mannakorten började lite darrigt, men avslutades mycket bra! Kul att plåta lite mer, ta det lite lugnt med klubbkamraterna och träffa orienteringsvänner. Man har ju ett par tusen så man får ju se till att vårda vänskapskontakten. Ja...hur många vänner har jag egentligen? Om man räknar in välbekanta som man lätt skulle kunna ringa och fråga om man skulle kunna få bo över hos om det krisar (bra def. på bekant/vän va?) så är det minst 1000 stycken. Det är trevligt och kan ju dessutom vara bra att ha...om det krisar...

Hemresan är som vanligt lång och lite seg, men en långfilm som Forrest Gump och lite annat socialt tjaft gjorde resan hem till Göteborg kortare. Vart inget tentaplugg så det lär jag få ta tag i nu!

Länkar: Fler bilder från 25-mannahelgen
25-manna: www.25manna.nu
Klubbens fotosida: www.gmok.nu

No comments: