Tuesday 15 May 2012

Halvironman-träning i eget regi, 12 maj

Planen, att genomföra en halv ironman-distans i lördags lyckades, och kul var det! Här kommer en liten dokumentations-samling (plus några kommentarer från galningen själv, från detta träningspass).

Totalt genomfördes:
1,95 km simning (0:48 min)
90 km cykel (3:12)
21 km löpning (1:29 på Göteborgsvarvet)

BILDER FRÅN TRÄNINGSPASSET:
Stadig frukost. Två smockor med gröt och nästan lika mycket rårörda lingon.
Startklar. Noterbart är nya löparskor och en nyss inkommen beställning med Enervit-produkter
Underbart simpass i jämnt tempo på Valhallabadet gav en bra start på dagen!
Mellanmål inför cyklingen. Sportdryck, havregrynsgröt, mannagrynsgröt, banan och choklad =)
Cyklade hem från Vallhallabadet och springer nu in för byte till racercykling. Rachel välkomnar mig med lite fotografering...
Min underbara FELT-cykel står startklar. Snart ska det bli åka av!

Cykeln sladdade in på Tjolöholms slott. Kort pissepaus, FB-uppdatering och sen hem i motvind.
Känner mig rusktigt snabb i mina nya Asics Noosa Tri 7-skor inför Gbg-varvet
21 km senare är jag inte lika snabb, men otroligt glad och stolt över min prestation!
Totaltiden vart 5:29 på min första halvironman. Det känns ruskigt motiverande för framtiden!

Stort tack till alla er som trodde på mig, stöttade mig längs löparspåret och följde min framfart "online" på FB! Träningspassen ligger även deklarerade på min träningsdagbok på Funbeat. De närmaste månaders träningsplanering uppdateras löpande här.

FAQ

Hur mycket har du tränat på sista tiden?
Svar: Se funbeat-länk ovan.

Hur känns det?
Svar: Fantastiskt bra. Jag är riktigt stolt över mig själv. Jag gjorde det och det är resultat som räknas.

Hur jag lyckades? 
Svar: Jag har tränat bra, sovit bra, ätit bra, mått bra och gillar det jag gör.

Hur mår jag nu?
Svar: Jag har aldrig mått bättre!

Hur känns det nu inför Ironman 18 augusti?
Svar: Spännande, jag kommer träna riktigt mycket och försöka njuta under den fulla Ironman-distansen också. Livet är inte de dagar man levt, utan de dagar man minns. 18 augusti 2012 vill jag minnas tillbaka på med ett leende på läpparna.

Bonusmaterial:
Här finns en liten filmsnutt från växlingsområdet. Det är Rachel som tar tag i en kamera och förevigar detta medelmåttiga stressmoment;

No comments: