Monday 8 June 2009

Fest, sommarland och lovsdagar

Firade min 25-årsfest tillsammans med Jonas Karlsson i Finnatorp utanför Skara. Det vart en mycket trevlig tillställning även om en av kvällens planerade höjdpunkter, inte vart så lyckade (Sverige-Danmark, 0-1).

Dagen därpå stod Sommarlands-sprinten på schemat! Det vart en något snurrig OL-utmaning då kartan var lätt om-pusslad.... Se banan här! Jag kom på en hedrande 16:e plats ändå, men hade förhoppningar om bättre placering innan start. Ola Martner slutade på en än bättre 6:e plats!

Jag har hängt en hel del med Ola Martner nu de sista dagarna, då jag bor hemma hos honom dagarna fram till Jukola (min lägenhet är ju uthyrd 3 månader). Ola och jag har hittat på en hel del skoj tillsammans och nu senast åkte vi ut till familjen Martners fina sommarställe ute i Sunna på Tjörn! Riktigt fin liten stuga belägen på cykelavstånd från havet. Extra kul då att familjen äger två fina havskajaker och att vi fick fint väder och kunde avnjuta flera soltimmar till havs! För att skydda sig mot solen behövde såväl solglasögon samt keps. Tur att familjen har en gedigen keps-samling väl värd att se! Haha, jag tog en snygg lila "Orienteering - a way of living"-keps!

Fulsnygga grabbar paddlar ut till fin skärgårdsö och mår gott!

Under en härlig havskajak-tur i skärgården utanför Tjörn så får jag och sen även Ola lust att nakenbada! Se här hur Ola slänger sig ut från lejonklippan....



Vidare kan det rapporteras att Ola krossade mig i tre-setare tennis, men jag hade dessförinnan tagit denne likasinnade tävlingsmänniska till vän i schack, med samma resultat. Revanscher är att vänta...

I övrigt tickar sommartimmarna på och sommarens stora ansvarsuppgift/sommarjobb, Konfa09, för min del närmar sig med stormsteg! Planering pågår var dag.
Nu är det läggdags! Auf wiedersehen!

2 comments:

Anonymous said...

Måste bara fråga om det var på Kälkerön ni hoppade? Hoppas du har ett underbart sommarlov! /Jonna

Karl Tiselius said...

Hej Jonna!! Nej, det var inte där uppe, utan troligtvis Härön, Räbbe (udden) om jag tittat rätt på Hitta.se... Ooootroligt vackert ute på Tjörn och i dess kringliggande skärgård!